۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

بيش از 100 شركت داخلي در هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری ایران حضور دارند

رئيس اداره پژوهش و فناوري شركت ملي حفاري ايران گفت: بيش از 100 شركت داخلي در هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری ایران حضور دارند.


مهندس محمدرضا طهماسبي بيرگاني، در گفت و گو با ستاد خبري هفتمین نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری ایران افزود: تعداد اين شركت ها كه در شمار بزرگترين شركت ها و مجموعه هاي سازندگان و توليد كنندگان قطعات و تجهيزات صنعت نفت در كشور محسوب مي شوند در مقايسه با ششمين نمايشگاه 30 درصد افزايش يافته است.
وي، به افزايش 50 درصدي مساحت فضاي مسقف و باز نمايشگاه اشاره و اظهار داشت: هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري در فضايي به وسعه 6 هزار متر مربع در مجتمع مركزي شركت ملي حفاري ايران از 28 آذر تا اول دي ماه بر پا خواهد شد.
طهماسبي بيرگاني، نمايشگاه هفتم را در قياس با دوره هاي گذشته داراي وجوه متمايز دانست و توضيح داد: از جمله ويژگي هاي نمايشگاه امسال حضور سه بانك مهم كشور شامل ملي، ملت و تجارت است كه با داشتن فضاي مناسب نسبت به ارائه خدمات بانكي و اطلاعات مختلف در زمينه تسهيلات، گشايش ال.سي، حمايت هاي بانكي و ديگر خدمات به سازندگان اقدام مي كنند.
رئيس اداره پژوهش و فناوري شركت ملي حفاري ايران گفت: از ابتكارات جديد در نمايشگاه اين دوره حضور چند ناشر كتب تخصصي صنعت حفاري است كه آخرين انتشارات در سطح جهان در باره اين صنعت مهم و پيچيده را در اختيار علاقمندان قرار مي دهند.
وي، همچنين به شركت دانشگاه هاي مختلف از جمله شهيد چمران اهواز، تهران، اميركبير و جهاد دانشگاهي خوزستان اشاره داشت و افزود: تعدادي از نمايندگي هاي شركت هاي خارجي توليد كنندگان قطعات حفاري نيز در نمايشگاه هفتم حضور دارند.
طهماسبي بيرگاني، خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي انجام شده براي نخستين بار در سطح كشور اتوماسيون دستگاه حفاري كه توسط دانشگاه تهران با استفاده از سامانه هاي جديد مخابراتي ساخته شده در اين نمايشگاه رونمايي مي شود.
وي، با بيان اين كه هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري توسط روابط عمومي و اداره پژوهش و فناوري شركت ملي حفاري ايران با همكاري انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان و شركت آرمان تامين پژوه برگزار مي شود، گفت: در اين نمايشگاه كه در زمينه هاي مختلف صنعت حفاري بويژه ساخت قطعات، تامين كالا و مواد، خدمات مهندسي و بازرسي فعاليت دارد ضمن ارائه نيازهاي بخش هاي مختلف شركت، نسبت به هم افزايي با سازندگان داخلي و آگاهي از توانمندي ها و امكانات آنان مبادرت خواهد شد.
شرکت ملی حفاری ایران از شرکت های بالادستی تابع شرکت ملی نفت ایران است که اول دی ماه سال 1358 به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

ناوگان عملیاتی این شرکت هم اکنون با در اختیار داشتن افزون بر 60 دستگاه حفاری خشکی و دریایی و بیش از 16 هزار نیروی فنی و تخصصی، با بهره گیری از تجهیزات و امکانات استاندارد توان عملیات حفاری و خدمات ویژه را تا اعماق شش هزار متری در سازندهای سخت و پرفشار دارد و قدرترین شرکت حفاری در خاورمیانه است.

این شرکت همسو با وظایف ذاتی خود، در جهت بومی سازی این صنعت مهم و پیچیده گام برداشته و ضمن موفقیت در تولید انبوه بیش از 13 هزار قطعه پرمصرف با همیاری سازندگان داخلی، ساخت دستگاه های حفاری سنگین خشکی را در برنامه های کلان خود تعریف و تاکنون با کمک شرکت ها و مجتمع های بزرگ صنعتی کشور موفق به ساخت سه دستگاه حفاری شده است.


17 آذر 1388
WWW.NIDC.IR