۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

شركت ملي حفاري ايران تاثير زيادي بر توانمند سازي سازندگان خوزستان داشته است

مدير عامل گروه فني و مهندسي شيباني گفت: شركت ملي حفاري ايران با راه اندازي واحد پژوهش خود تاثير زيادي بر توسعه و توانمندسازي سازندگان تجهيزات صنعت نفت در استان خوزستان داشته است.
مهندس «كوروش شيباني»، در گفت و گو با ستاد خبري هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران افزود: اين گروه فني و مهندسي از سال 1378 تا كنون به طور مستمر با شركت ملي حفاري ايران در زمينه ساخت قطعات حساس و مورد نياز صنعت حفاري فعاليت دارد و هم اكنون تمام توان خود را بر روي بومي سازي و خودكفايي قطعات مورد نياز اين صنعت گذاشته است.
وي ادامه داد: در همين ارتباط تا كنون ساخت قطعات پمپ هاي گل، دراوركس، قطعات درون چاهي و آچار هوا در اين مجموعه بومي سازي و در سال جاري ساخت دستگاه ايرهاس (Air hose) كه از تجهيزات ضروري دكل است را در دستور كار داشته و ساخت يك دستگاه آن محقق شده است.
شيباني، با بيان اين كه ساخت اين دستگاه 50 درصد مشابه خارجي هزينه دارد اظهار داشت: اين دستگاه در هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران رونمايي مي شود.
مدير عامل گروه فني و مهندسي شيباني، حمايت از سازندگان خوزستاني را لازمه رشد و توسعه آنها دانست و تاكيد كرد: حمايت از سازندگان، پرداخت به موقع نقدينگي و سفارش قطعات باعث مي شود آن ها بتوانند براي بلند مدت برنامه ريزي كنند.
شيباني، درباره توسعه خوشه صنعتي خوزستان اظهارداشت: فعاليت اين خوشه مي تواند نقش مهمي در هم افزايي سازندگان استان داشته باشد تا از توانايي و استعدادها و امكانات يكديگر براي رشد و توسعه كشور استفاده كنند.
وي، يادآور شد: گروه فني و مهندسي شيباني در سال 1337 به صورت يك واحد ريخته گري تاسيس شد و در زمينه ساخت قطعات صنايع گوناگون تجربه دارد.
ستاد خبري هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري
17 آذر 1388
WWW.NIDC.IR