۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

قدم­های مثبت و تأثیرگذاری در زمینه بومی­ سازی تجهیزات صنعت نفت در خوزستان برداشته خواهد شد

عامل توسعه خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان گفت: در آینده نزدیک قدم­های مثبت و تأثیرگذاری در زمینه بومی­ سازی تجهیزات صنعت نفت در اين استان برداشته خواهد شد.
مهندس فرهادکیارسی، در گفت و گو با ستاد خبري هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري افزود: يکی از راه هاي بسیار مهم و تعیین کننده در توسعه کسب و کار سازندگان تجهیزات صنعت نفت در خوزستان توسعه خوشه­ هاي صنعتي است كه قابليت­هاي نهفته فراواني دارند.
وي اضافه كرد: اين قابليت ها بايد با هم افزايي موجب توسعه یافتگی و افزايش توان کيفي رقابتي آنها شده زيرا بیشترین تمرکز و انباشتگی دانش فنی و تجربه ساخت و تولید تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی در استان خوزستان قرار دارد.
كيارسي، اظهار داشت: در سال­های اخیر تلاش گسترده­ و جدی در خصوص توسعه این خوشه صنعتی صورت گرفته و هم­اکنون نیز سازندگان در یک تشکل صنفی جدید به نام «انجمن سازندگان تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی خوزستان» گرد هم­آمده و مصمم هستند که مسیر توسعه را پر شتاب طی ­كنند.
عامل توسعه خوشه صنعتی تجهیزات نفت، گاز و پتروشیمی استان خوزستان گفت: موانع و مشکلات بسیار جدی و بزرگی پیش روی توسعه این خوشه صنعتی قرار دارد که بخش عمده آن مربوط به ساختار صنایع است.
وي با اشاره به لزوم تحول در ساختار صنعت و همچنین اصلاح قوانین و مقرراتي كه همسو با برنامه­های توسعه صنعتی کشور باشد، توضيح داد: این مهم از طریق همكاري با نهادهای مرتبط در وزارتخانه های مختلف از جمله وزارت صنایع، نفت، کار و امور اجتماعي، بازرگانی و تعاون در دست پیگیری است.
كيارسي، افزود: صنعتگران خوشه صنعتی چاره­ای جز طی نمودن مسیر توسعه ندارند و با توجه به ظرفیت و پتانسیل هاي موجود تحقق اين امر نيازمند تلاش، همدلی و همکاری هر چه بيشتر همه اعضاي خوشه به ویژه شرکت­های نفتی مستقر در استان است.
17 آذر 1388
WWW.NIDC.IR