۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

امكان ساخت 100 درصد خنك كننده هاي حفاري در خوزستان وجود دارد

مدير عامل شركت رادياتور درخشان جنوب گفت: امكان ساخت 100 درصد خنك كننده هاي مورد استفاده در صنعت حفاري در اين شركت در استان خوزستان فراهم است.
مهندس «محمد احمدزاده» در گفت و گو با ستاد خبري هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري افزود: اين شركت هم اكنون مبدل هاي حرارتي از نوع پوسته و لوله را كه مورد نياز صنايع حفاري، پتروشيمي، فولاد و گروه ملي است توليد مي كند.

وي اضافه كرد: در همكاري با شركت ملي حفاري ايران بسياري از نيازهاي اين شركت در خصوص رادياتورهاي صنعتي مورد استفاده در ژنراتورهاي برق و موتورهاي ثابت را تامين كرده ايم و اميدواريم همكاري با اين شركت افزايش يابد.

احمدي زاده گفت: شركت رادياتور درخشان جنوب داراي امكانات و دانش فني مناسبي است و مي تواند 100 درصد نياز شركت ملي حفاري ايران را در بخش خنك كننده ها تامين كند.

مدير عامل شركت رادياتور درخشان جنوب افزود: اين مسئله به نظر مسئولان شركت ملي حفاري ايران بستگي دارد تا با اعتماد به سازندگان استاني ظرفيت هاي خالي آن ها را پر كنند.

وي تاكيد كرد: حفاري يك مصرف كننده بزرگ است و اگر با نظر مساعد مسوولان شركت بتوانيم حجم زيادي از كارهاي آنها شان را بگيريم مي توانيم كارگاه، تجهيزات و نيروي انساني خود را توسعه داده و نيروهاي زيادي در اين خصوص مشغول به كار شوند.

احمدي زاده، درباره كيفيت محصولات توليد صنايع استان خوزستان در بخش حفاري توضيح داد: كيفيت محصولات به چند عامل بستگي دارد از جمله آنها داشتن نيروي انساني متخصص و فناوري هاي روز است.

مدير عامل شركت رادياتور درخشان جنوب افزود: پرورش نيروي انساني متخصص و تجهيز كارگاه هاي توليدي به پيشرفته ترين فناوري ها نيازمند آن است كه كارفرمايان مهم يعني حفاري، نفت و پتروشيمي بخشي از درخواست خود را به سازندگان استاني بدهند.

وي، اظهار داشت: هم اكنون فقط 15 درصد نياز اين شركت ها به سازندگان استان خوزستان داده مي شود و بقيه به سازندگان ديگر استان ها اختصاص مي يابد.

احمدي زاده، گفت: به همين دليل سازندگان آن قدر توانايي پيدا نمي كنند تا بتوانند كارگاه هاي خود را تجهيز و كالاي با كيفيت توليد كنند و اين مي طلبد كه مسوولان با نگاه وسيعتري به موضوع نگاه كنند.

مدير عامل شركت رادياتور درخشان جنوب، افزود: در زمان حاضر صنعتگران بسيار خوبي در خوزستان هستند زيرا اين استان صنعتي است و صنعتگران به طور كامل فني بوده و مي دانند كه صنعت استان و كارفرمايان چه نيازهايي دارند.

وي ادامه داد: بيشتر صنعتگران استان خوزستان هم اكنون با كمتر از 20 درصد ظرفيت كار مي كنند يعني سرمايه گذاري ها انجام شده اما كاري انجام نمي شود.


احمدي زاده، اضافه كرد: هر چند كه اداره صنايع و معادن، شركت شهرك هاي صنعتي و سازنده ها وظايفي دارند كه بتوانند اين نقاط ضعف را جبران كنند اما كارفرماهاي بزرگ مانند صنايع نفت، گاز، پتروشيمي، فولاد و نيروگاه ها هم بايد احساس وظيفه كنند و تقاضاهاي خود را به درون استان سفارش دهند.

مدير عامل شركت رادياتور درخشان جنوب با اشاره به تشكيل خوشه هاي صنعتي گفت: تشكيل خوشه هاي صنعتي يك حركت بسيار خوب در جهت شناسايي سازندگان و تشكل آنها است و در اين ميان خوشه نفت، گاز و پتروشيمي يكي از درخشان ترين خوشه ها در سطح كشور است.