۱۳۸۸ آذر ۸, یکشنبه

آغاز بكار انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان


رئيس اين انجمن در گفت و گو با ستاد خبري هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري، گفت: اين انجمن با هدف  سازماندهي و هماهنگ سازي بنگاه هاي كسب و كار مستقر در خوزستان در بخش طراحي، ساخت و توليد كالا و مواد و تجهيزات مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي تاسيس شده است.


مهندس «علي كراني»، افزود: اين انجمن در همسويي با الگوي توسعه خوشه اي كه تحت عنوان خوشه صنعتي تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان فعاليت مي كند، شكل گرفته است.
وي، توسعه توليدات ملي و توسعه صادرات را از مهمترين اهدف انجمن برشمرد و اظهار داشت: در اين زمينه راهبردهاي عملياتي شامل راه اندازي و توسعه پيمانكاري فرعي و توليد تخصصي، بهبود كيفيت محصولات و عرضه محصولات جديد مبتني بر مجموعه سازي، ارتقاء سطح دانش و مهارت در بنگاه ها و اخذ مستقيم و غير مستقيم مونوگرام هاي معتبر جهاني براي صادرات بكارگيري مي شود.
كراني، افزود: بررسي نقاط ضعف، قوت، تهديدها و فرصت هاي پيش روي بنگاه ها در جهت ارتقاء توسعه علمي و عملي، شناسايي بازارهاي مصرف و رقبا در سطوح ملي و بين المللي از طريق شركت در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي و بستر سازي براي ايجاد شبكه هاي كسب و كار از قبيل كنسرسيوم ها، تعاوني ها، خريد كالا و مواد و آزمايشات به طور مشترك و با اتكا به منابع مالي و اجرايي انجمن يا حمايت هاي دولت از ديگر اهداف تشكيل انجمن است.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان، از ديگر اهداف به همكاري با دستگاه هاي اجرايي و وزارتخانه هاي مرتبط، همكاري با سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي و واحدهاي تدوين استاندارد در وزارت نفت براي افزايش كيفيت محصولات توليدي اشاره داشت.
وي، توضيح داد: كمك به تامين كالا، مواد اوليه و ابزار مورد نياز اعضاي انجمن، ايجاد بانك هاي اطلاعاتي، برگزاري همايش هاي تخصصي و انتشار نشريات تخصصي، خبري و بولتن داخلي و همچنين انتقال دانش، مهارت ، فنون و تجربه به داخل كشور از طريق فراهم آوري شرايط مشاركت سازندگان خارجي با اعضاي انجمن از ديگر برنامه هاي مد نظر اين انجمن است. 
كراني، گفت: اين انجمن در بدو فعاليت خود توانسته است براي نخستين بار مجموعه اي از قوي ترين سازندگان تجهيزات صنعت نفت استان خوزستان را گرد هم آورد به نحوي كه هم اكنون غني ترين تجارب و سوابق ساخت تجهيزات صنعت نفت و بويژه صنعت پيچيده حفاري در خود جاي داده است.
رئيس انجمن سازندگان تجهيزات نفت، گاز و پتروشيمي خوزستان با اشاره به مشاركت انجمن در برپايي هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران، تشكيل اين نمايشگاه را در راستاي هم افزايي و همياري سازندگان و توليد كنندگان قطعات و تجهيزات مورد نياز اين صنعت، با اهميت دانست.
وي خاطر نشان كرد: انجمن از مسئولان صنعت نفت انتظار دارد كه از ظرفيت هاي به طور كامل تخصصي موجود در اين انجمن به منظور بومي سازي ساخت تجهيزات و همچنين افزايش توانمندي سازندگان داخلي حمايت كنند.
هفتمين نمايشگاه تخصصي صنعت حفاري ايران از تاريخ 28 آذر تا اول دي ماه در مجموعه مركزي شركت ملي حفاري ايران در اهواز با هدف شناسايي سازندگان، تامين كنندگان، پيمانكاران و دست اندركاران اين صنعت در زمينه ساخت قطعات، تجهيزات، كالا و مواد و خدمات مهندسي و بازرسي برگزار مي شود.